Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Ranka - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Ranka - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer




Felanmälan - fastigheten

JMs Kundservice
Tel: 020-731 731
E-post: kundservice(at)jm.se

(byt ut "at" till @ eller klicka på länken)

Det går även att registrera en serviceanmälan här: JM@home 

Öppettider:
måndag-fredag kl. 07.00 - 16.00

Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta JMs Kundservice på 020-731 731. 
Ditt samtal kopplas automatiskt vidare till larmservice.

Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

Garantitid
Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Efter garantibesiktningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5”

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.

Brf Ranka
brfranka.se
JM - Hus att trivas i
www.jm.se