Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Ranka - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Ranka - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



TV, telefon och data

Det finns ett avtal mellan Brf Ranka och Telia om installation av bredband i din bostad. Bredbandsnätet består av en fiberkabel med så kallad Triple Play-funktion som levererar Digital-tv, telefon och Internetanslutning. Följande ingår:

  • En digitalbox/TV-box, Observera att digitalboxen/TV-box är knuten till det avtal som gäller mellan bostadsrättsföreningen och Telia. Du får alltså inte ta dem med dig om du flyttar.
  • Hemtelefon
  • Internetanslutning med en hastighet på 100/100 Mbit per sekund - läs mer på https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/lagom.

Digitalboxen/TV-boxen (1 st) och allt som ingår i IT-skåpet tillhör föreningen och ska alltså vara kvar i lägenheten om du flyttar.

Telefon via Telia tripleplay tjänst

Från 1 april 2023 börjar vi sälja vår nya telefonitjänst

Hemtelefoni via mobilnätet – kollektivt avtal

· Obegränsade samtal till fasta och mobila nummer inom Sverige.

· Fast telefonnummer, nummerpresentation, telesvar och möjlighet till samtal via wifi-nät.

· Fungerar utanför hemmet och du kan vara tillgänglig vart du än är.

Under första kvartalet 2024 kommer befintliga kunder som har bredbandstelefoni få Hemtelefoni via mobilnätet. Det innebär att alla som har aktiverat bredbandstelefoni före 1 april 2023 inte påverkas förrän under första kvartalet 2024 och behöver i nuläget inte göra något. Telia kommer i god tid skicka ut information till de hushåll som berörs av förändringen och informerar om vad som behöver göras.

IT-skåp

I de flesta bostäderna finns IT-skåpet placerad i klädkammaren eller i hallen bredvid el-centralen. I IT-skåpet finns en panel med numrerade uttag, en så kallad patchpanel. I din patchpanel bestämmer du själv vilken funktion nätverksuttagen i respektive rum ska ha. När du flyttar in så är vissa uttag i sovrum, vardagsrum och kök redan aktiverade enligt information på insidan av IT-skåpet, men du kan alltså flytta och ändra fritt till andra uttag.

Felsökning och support

Vid fel/problem kontakta Telia på telefonnummer 020-20 20 70.

Om ni har dålig hastighet ska ni prova med kabelanslutning då Wifi aldrig är lika snabbt som kabelanslutning, problemet är även att vi har "riktiga" betongväggar som bromsar/blockerar Wifi signalen. Läs mer på Telias hemsida här.

Brf Ranka
brfranka.se
JM - Hus att trivas i
www.jm.se