Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Ranka - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Ranka - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan - bostad

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, lägenhetsnummer och telefon när du felanmäler så man kan komma i kontakt med er för att åtgärda felet.

Man är även betalningsansvarig för alla beställningar man gör om det inte är ett problem som föreningen ansvarar för.

NABOs Kundservice
Tel. 010-288 00 26 eller anmäl felet via Nabos hemsida

Öppettider:
måndag-fredag kl. 07.00 - 16.00

Sanering/skadedjur

Vid sanering av skadedjur eller husbock kan ni kontakta Anticimex på 075-245 10 00. Vid skadeanmälan uppge fastighetens gatuadress samt fastighetsbeteckning (Gustavsberg 1:487).

För mer information gå in på deras hemsida, www.anticimex.com. 

Jour

Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger så kontaktar man även då NABOs Kundservice på 010-288 00 26, ditt samtal kopplas automatiskt vidare till jouren.

Om felet inte är akut och kan hanteras som felanmälan rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan vardagar 07-16.

Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet.

Om du själv orsakat felet eller om det är i din lägenhet är du betalningsansvarig och kommer få faktura på arbetet.

Se informationen om underhållsansvar, länk

Tv, telefoni och dator
Om du får problem med TV-, telefon- eller Internet kontakta Telia support på telefon 90 200.

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta direkt Kone på Tel. 0771-50 00 00 (knappval 1) samt maila sedan styrelsen så vi vet att ni har felanmält hissen.

Jourarbete på hiss kan endast beställas/godkännas av styrelsen.

Vitvaror

Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör direkt, alla maskiner som installerades av JM hanteras av BSH Home Appliances AB, telefon 0771-11 22 77.

Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).

Serviceläge

För att underlätta vid arbeten i lägenheten kan man ställa låset i serviceläge, då kan hantverkare eller annan personal låsa upp lägenheten med en speciell servicenyckel och på så sätt komma in i lägenheten för att åtgärda ev. fel eller skador.

Här är en länk till en film hur man ställer låset i serviceläge, Video

Brf Ranka
brfranka.se
JM - Hus att trivas i
www.jm.se