Månadsavgift
Från januari 2023 är hanteringen flyttad till NABO som kommer sköta vår ekonomiska förvaltning. På deras portal loggar du in och där kan du hantera betalningssätt och se dina avier samt komma i kontakt med förvaltaren eller oss i styrelsen. (ärenden)
Det kommer bli nytt konto att betala till samt man måste aktivera ev. e-faktura eller autogiro separat för den nya förvaltningen
E-faktura eller Autogiro
Information om hur du skaffar autogiro eller e-faktura finns på nabos hemsida under aviseringsinställningar, se video om hur du ändrar här under.
Man får en egen sida där man hanterar allt som gäller den ekonomiska förvaltningen och man loggar in med Bank-Id, https://portal.nabo.se/kundportal/login
Hur man ändrar aviseringen ser du här på denna länk
Hur du aktiverar ditt konto ser du här på denna länk
Här kan du även se och hämta alla dina aviseringar.
Vid frågor avseende din månadsavgift, avi, utdrag ur lägenhetsregistret mm kontakta
NABO
Tel: 010-288 00 27
Boendetelefonen är öppen Måndag-Fredag kl. 8-12
eller via din inloggnig på deras hemsida och skapa ett ärende
Vad ingår i avgiften
I avgiften ingår triple play från Telia via fiber, läs mer här
Det ingår inte någon försäkring i avgiften så man måste själv teckna hemförsäkring med bostadsrättstillägg. Även förbrukningen av varmvatten samt el ligger utanför avgifterna, man måste själv teckna eller ta över elavtalet (Vattenfall) från föregående ägare medan varmvattnet debiteras separat efter avläsning ihop med avgiften.
Mer information om att bo i vår förening samt vad man behöver tänka på mm finns under bostadspärmen här samt även mer information som finns på denna sida här
Brf Ranka brfranka.se |
JM - Hus att trivas i www.jm.se |