Felanmälan - fastigheten
Fel på fastigheten som ej är akut anmäls till styrelsen som sedan hanterar beställning av åtgärd beroende på vad som är fel, styrelsen(at)brfranka.se.
Akuta fel anmäls direkt till tekniska förvaltaren:
NABOs Kundservice
Tel. 010-288 00 26 eller anmäl felet via Nabos hemsida
Öppettider:
måndag-fredag kl. 07.00 - 16.00
Sanering/skadedjur
Vid sanering av skadedjur eller husbock kan ni kontakta Anticimex på 075-245 10 00. Vid skadeanmälan uppge fastighetens gatuadress samt fastighetsbeteckning (Gustavsberg 1:487).
För mer information gå in på deras hemsida, www.anticimex.com.
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger så kontaktar man även då NABOs Kundservice på 010-288 00 26, ditt samtal kopplas automatiskt vidare till jouren.
Om felet inte är akut och kan hanteras som felanmälan rekommenderar vi att ni kontaktar felanmälan vardagar 07-16.
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
Om du själv orsakat felet eller om det är i din lägenhet är du betalningsansvarig och kommer få faktura på arbetet.
OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet eller om det är i din lägenhet är du betalningsansvarig.
Garantibesiktningen efter 2 år gjordes i december 2019 och efter att det som besiktningen noterade är åtgärdat är garantierna avslutade, endast garanti på byggarbeten är kvar.
Vi har nu (januari 2023) även gjort sista garantibesiktningen med några anmärkningar, garantin är nu helt avslutad.
Hiss
Vid fel på hissen, kontakta Kone på Tel. 0771-50 00 00 (knappval 1) samt maila sedan styrelsen så vi vet att ni har felanmält hissen.
Jourarbete på hiss kan endast beställas/godkännas av styrelsen.
Brf Ranka brfranka.se |
JM - Hus att trivas i www.jm.se |